بازدید نمایندگان دانشگاه تکنولوژی بغداد از دانشکده فنی و مهندسی

 | تاریخ ارسال: 1402/11/18 | 
در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲، در ساعت ۹:۰۰ جلسه مهم هیات عراقی با دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد که هدف آن توسعه همکاری‌ها بین دانشگاه خوارزمی و دانشگاه تکنولوژی بود. در این جلسه که دکتر زمانیان ریاست این جلسه و دکتر مهاجری نماینده دفتر بین­الملل در آن بود، دکتر زمانیان به عنوان رئیس دانشکده با خوش­آمدگویی و معرفی شرکت کنندگان جلسه را آغاز نمودند. در ادامه جلسه، دکتر تورجی­زاده به معرفی کلی دانشکده و دستاوردها و افق­های پیشرو جهت همکاری پرداخت. در ادامه، دکتر خالد و دکتر محسن به نمایندگی درباره دانشکده­های مختلف دانشگاه تکنولوژی و پیشرفت‌های تحقیقاتی آن مجموعه صحبت کردند.
توافقات کلیدی این جلسه، شامل راه‌اندازی برنامه تبادل علمی در رشته‌های مهندسی مختلف که در دانشکده فنی و مهندسی گروه مربوطه موجود است، آغاز گردید. در ادامه بر روی، تدوین پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با تمرکز اولیه بر مهندسی مکانیک، راهنمایی و مشاوره مشترک بر پایان­نامه­های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تدوین مدرک تحصیلی دوگانه، پشتیبانی از توسعه برنامه­های درسی مورد علاقه طرفین توافق گردید. همچنین در این جلسه پیشنهاد شد که در کنفرانس‌ها و کارگاه‌هایی که هر یک از طرفین برگزار می­کنند، طرف مقابل حمایت نماید. در این زمینه حمایت از کنفرانس تکنولوژی دانشگاه عراقی در ۲ ماه آتی و کنفرانس صوت و لرزش دانشکده فنی و مهندسی در سال آتی به عنوان اولویت در نظر گرفته شد. نهایتاً طرفین در همکاری‌های بین‌المللی در ثبت اختراع، و تدوین پروژه‌های سه‌جانبه با مشارکت طرف سوم غیر ایرانی و عراقی تفاهم کردند.  
جلسه با برنامه‌ریزی برای بحث‌های بیشتر به منظور عملی کردن این توافقات با حضور دانشکده­هایی که نمایندگان آنها از سمت دانشگاه تکنولوژی در جلسه حاضر نبودند، به پایان رسید.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3388 بار   |   دفعات چاپ: 38 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر