Email: physicskhu1@gmail.com

برگزاری جلسه کافه فیزیک با موضوع کوانتوم فیزیک

 | تاریخ ارسال: 1402/9/7 | 

جلسه کافه فیزیک با موضوع کوانتوم فیزیک در روز دوشنبه مورخ 6/9/1402 ساعت 10 به میزبانی انجمن فیزیک در محل کتابخانه فیزیک با حضور ریاست محترم دانشکده و جمعی از اساتید و دانشجویان فیزیک برگزار شد.
در ابتدای جلسه آقای دکتر مجلس آرا ینده فیزیک شروع به سخنرانی کردند و درباره چشم انداز آینده فیزیک و علم فناوری کوانتوم صحبت کردند.
سپس آقای دکتر اکبری به عنوان سخنران اصلی جلسه به معرفی شاخه های اصلی فناوری، نظریه های کوانتوم فیزیک و دسته بندی فناوری های کوانتومی پرداختند. ایشان به این مطلب اشاره کردند که اگر مایل به بررسی آینده مالی و اقتصادی علوم باشید باید بدانید که فناوری شامل سه شاخه اصلی هوش مصنوعی (زیر شاخه علم ریاضیات)، فناوری های زیستی (زیر شاخه علوم زیستی) و فناوری های کوانتومی (زیر شاخه علم فیزیک) می باشد، که قدرت را به دست گرفته اند. همچنین استفاده از تکنولوژی ساخت کامپیوترهای کوانتومی که به بمب اتم دیجیتال معروف هستند، باعث برتری گرفتن هر کشور نسبت به سایر کشورهاست.
با ارائه این مطالب به روز و جذاب ، بعد از سخنرانی آقای دکتر اکبری، دانشجویان در یک فضای صمیمی سوالات خود را مطرح کردند و به تبادل نظر با اساتید حاضر در جمع پرداختند.
این جلسه در ساعت 11:30 با پذیرایی از حضار پایان یافت.






CAPTCHA
دفعات مشاهده: 4879 بار   |   دفعات چاپ: 40 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر